Právě se nacházíte: SFŽP ČR > Aktuality > Seznamte se s aktualizovanými pravidly pro publicitu projektů podpořených z Modernizačního fondu

Seznamte se s aktualizovanými pravidly pro publicitu projektů podpořených z Modernizačního fondu

06.10.2025
Nové logo Modernizačního fondu, propagační videa, fotografie a samolepky jako doplňkové nástroje povinné publicity, ale i zjednodušení pro nestavební projekty – to jsou hlavní novinky, které přináší aktualizovaný grafický manuál platný pro projekty financované z prostředků Modernizačního fondu.

Nová pravidla publicity se vztahují na všechny nově podané žádosti a na stávající projekty Modernizačního fondu, jejichž žadatelé ještě nemají se Státním fondem životního prostředí ČR uzavřenou smlouvu. Manuál je rovněž závazný pro projekty financované ze Systému pro obchodování s emisemi.

Nové logo

Pro Modernizační fond bylo zavedeno zcela nové logo, které tvoří znak EU doplněný o povinné sdělení. Logo je k dispozici ve dvou variantách. Nové logo zároveň nahrazuje loga Evropské komise (EK) a Evropské investiční banky (EIB), která byla v rámci publicity Modernizačního fondu doposud používána. Logo je nutné uvádět na všech nástrojích povinné publicity a také na dokumentech a komunikačních materiálech určených pro veřejnost.

 

 

Zrušeno povinné sdělení

Povinné sdělení „Tento projekt je/byl (spolu)financován ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu“ již není nutné na nástrojích publicity uvádět, sdělení je již obsaženo v novém logu.

Informace o výši dotace

Každý příjemce je povinen informovat o projektu na svých webových stránkách a sociálních sítích (pokud jimi disponuje). Součástí tohoto stručného popisu musí být výše příspěvku z Modernizačního fondu a dále cíle a přínosy projektu. Výši příspěvku není naopak nově nutné uvádět na plakátech, dočasných billboardech či trvalých pamětních deskách.

Zjednodušení pro nestavební projekty

Nestavební projekty s příspěvkem nad 13 mil. Kč spočívající pouze v nákupu hmotného vybavení s dobou realizace kratší než 3 měsíce mohou místo dočasného billboardu rovnou zveřejnit trvalou pamětní desku.

Zjednodušení pro již hotové projekty

Projekty, které žádají o dotaci po realizaci opatření, mohou místo dočasného billboardu rovnou zveřejnit trvalou pamětní desku či plakát (v závislosti na výši příspěvku).

Propagační video a fotografie

U projektů s příspěvkem nad 250 mil. Kč je nově stanovena povinnost vyhotovit a dodat krátké propagační video a min. 8 fotografií projektu v tiskové kvalitě.

Vozy na alternativní pohon – nová pravidla a slogan

U projektů, jejichž předmětem je pořízení vozů na alternativní pohon, je příjemce podpory povinen označit každé podpořené vozidlo polepem s použitím nového sloganu „Pohání mě čistá energie“. V případě vozů určených pro přepravu veřejnosti je možné polep nahradit plakátem či samolepkou umístěnými v interiéru vozu na dobře viditelném místě pro cestující.

Kompletní znění nových pravidel povinné publicity Modernizačního fondu najdete v Grafickém manuálu pro projekty financované ze systému EU pro obchodování s emisemi a prostředků Modernizačního fondu.

Závěrem připomínáme, že tiskové podklady pro výrobu plakátu, dočasného billboardu a trvalé pamětní desky snadno získáte prostřednictvím webového Generátoru povinné publicity SFŽP ČR.