Nová pravidla publicity se vztahují na všechny nově podané žádosti a na stávající projekty Modernizačního fondu, jejichž žadatelé ještě nemají se Státním fondem životního prostředí ČR uzavřenou smlouvu. Manuál je rovněž závazný pro projekty financované ze Systému pro obchodování s emisemi.
Nové logo
Pro Modernizační fond bylo zavedeno zcela nové logo, které tvoří znak EU doplněný o povinné sdělení. Logo je k dispozici ve dvou variantách. Nové logo zároveň nahrazuje loga Evropské komise (EK) a Evropské investiční banky (EIB), která byla v rámci publicity Modernizačního fondu doposud používána. Logo je nutné uvádět na všech nástrojích povinné publicity a také na dokumentech a komunikačních materiálech určených pro veřejnost.
Zrušeno povinné sdělení
Povinné sdělení „Tento projekt je/byl (spolu)financován ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu“ již není nutné na nástrojích publicity uvádět, sdělení je již obsaženo v novém logu.
Informace o výši dotace
Každý příjemce je povinen informovat o projektu na svých webových stránkách a sociálních sítích (pokud jimi disponuje). Součástí tohoto stručného popisu musí být výše příspěvku z Modernizačního fondu a dále cíle a přínosy projektu. Výši příspěvku není naopak nově nutné uvádět na plakátech, dočasných billboardech či trvalých pamětních deskách.
Zjednodušení pro nestavební projekty
Nestavební projekty s příspěvkem nad 13 mil. Kč spočívající pouze v nákupu hmotného vybavení s dobou realizace kratší než 3 měsíce mohou místo dočasného billboardu rovnou zveřejnit trvalou pamětní desku.
Zjednodušení pro již hotové projekty
Projekty, které žádají o dotaci po realizaci opatření, mohou místo dočasného billboardu rovnou zveřejnit trvalou pamětní desku či plakát (v závislosti na výši příspěvku).
Propagační video a fotografie
U projektů s příspěvkem nad 250 mil. Kč je nově stanovena povinnost vyhotovit a dodat krátké propagační video a min. 8 fotografií projektu v tiskové kvalitě.
Vozy na alternativní pohon – nová pravidla a slogan
U projektů, jejichž předmětem je pořízení vozů na alternativní pohon, je příjemce podpory povinen označit každé podpořené vozidlo polepem s použitím nového sloganu „Pohání mě čistá energie“. V případě vozů určených pro přepravu veřejnosti je možné polep nahradit plakátem či samolepkou umístěnými v interiéru vozu na dobře viditelném místě pro cestující.
Kompletní znění nových pravidel povinné publicity Modernizačního fondu najdete v Grafickém manuálu pro projekty financované ze systému EU pro obchodování s emisemi a prostředků Modernizačního fondu.
Závěrem připomínáme, že tiskové podklady pro výrobu plakátu, dočasného billboardu a trvalé pamětní desky snadno získáte prostřednictvím webového Generátoru povinné publicity SFŽP ČR.